SZERZŐDÉS KÖNYVELÉSI MUNKÁKRA
SZERZŐDÉS KÖNYVELÉSI MUNKÁKRA
Amely, létrejött egyrészről
Név: ................................................................................................
Cím: ................................................................................................
Adószám: ....................................................
Cégjegyzékszám ..............................................
Mint, Megrendelő (továbbiakban: Megrendelő),
képviseli: ..........................................................................................
másrészről
Név: CONT-SYSTEM KFT.
Cím: 1163.Budapest, Vörösmajor u. 3.
Adószám: 10953727-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-363175
Mint, az alant felsorolt könyvelési munkák elvégzésével megbízott társaság (továbbiakban: Könyvelő, képviseli BOROS ANIKÓ), között, az alábbi tárgyban és feltételek mellett:
A szerződés tárgya
A Megrendelő megbízza a Könyvelőt a 2000. évi C. törvény (- a számvitelről-) 150. § (2) bekezdése szerinti könyvviteli szolgáltatások ellátásával, vezetésével, a beszámoló elkészítésével, amelyet Könyvelő elfogad, elvállal.
1.2 A vállalás a …....... év.....................hónap ...... napját követően keletkezett
számviteli dokumentációk, bizonylatok feldolgozását jelenti.
1.3 A könyvelési munkák alatt mindkét fél a következő feladatok elvégzését érti:
A befektetett eszközök analitikus és főkönyvi nyilvántartása.
A készletek főkönyvi könyvelése a Megrendelő nyilvántartásai alapján.
A pénzügyi eszközök, követelések, saját tőke és a kötelezettségek főkönyvi nyilvántartása.
Pénzügyi lízingek, kölcsönök analitikus nyilvántartása.
A költség (ráfordítás) és az eredményszámlák folyamatos vezetése.
Adók analitikus nyilvántartásának vezetése ,egyeztetése az APEH által küldött folyószámlával.
A vállalkozás eredményének meghatározása.
Éves beszámoló, valamint az aktuális adóbevallások határidőre való elkészítése.
A törvényben előírt adat bejelentési kötelezettségek teljesítése kizárólag a rendelkezésre bocsátott hiteles iratok alapján, az iratok átvételét követően 15 napon belül.
Az előírt analitikus nyilvántartások vezetése.
Fizetendő adók, járulékok és adóelőlegek közlése email illetve faxon történő közlése legkésőbb a befizetési határnap előtti napon.
A megbízó külön okiratban foglalt meghatalmazása, és az APEH engedélye alapján az elektronikus bevallások elkészítése és időbeni továbbítása a fogadó szerverhez. /APEH/.
1.4 Nem képezi a szerződés tárgyát Megrendelő üzemszerű működtetésének a feladata, ezen belül is a Megrendelő:
analitikus készletnyilvántartása, év végi leltár készlet összeállítása, értékelése
tárgyi eszközök leltárfelvétele
készpénzkezelése, házipénztárak működtetése, bankszámlák feletti rendelkezése,
pénztárak folyamatos nyilvántartása, napi pénztárzárások
a készpénzforgalommal összefüggő összeghatárok figyelése, jelentése
társasági szerződésben, ipari-, kereskedelmi és működési engedélyben, a bérleti-, szerződéses üzemeltetési okmányban foglaltak betartása, a törvényességi szabályok betartása
A szerződések, keretszerződések megkötése, teljesítésigazolások megszerzése
megrendelő anyagi és pénzügyi gazdálkodása
a tagi és vállalkozói jövedelmek szétosztása, felhasználása
a harmadik személyekkel való kapcsolatok tartalma és formája
a munkáltatói jogok és kötelességek betartása
díj- és ár képzése, alkalmazása
a szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása
az azonos tárgyú számlák összeghatárának figyelése, szerződések megkötése
a hibásan, hiányosan kitöltött számlák, bizonylatok javítása, javíttatása, számla- és bizonylat másolatok beszerzése
egyéni vállalkozástól átvett számla EV. igazolványszámának feltüntetése.
a közvetített szolgáltatások nyilvántartás vezetése, leltározása
az idegen nyelven kiállított bizonylatok /számlák, szerződések, stb / magyar nyelvre való fordítása, illetve a fordítás tartalmi ellenőrzése.
a külföldi adóhatósághoz való bejelentés, azzal kapcsolattartás, külföldi adószám kérése
Nemzetközi adószám kérése, a gazdasági esemény megkezdése előtt /jelentések, bevallások/
külföldi adózó adószámának ellenőrzése
az export-import ügyleteknél a megfelelő határparitáshoz szükséges bizonylatok biztosítása, ellenőrzése. /fuvarokmány, CMR, származási okmány stb./
a menetlevelek, gépkocsi nyilvántartások vezetése
üzemi gépkocsira vonatkozó belső rendelkezések kialakítása betartatása
üzemi gépkocsik adóztatási nyilatkozata a könyvelés felé
a kereskedelmi jellegű tervek, elő- és utókalkuláció készítése
pályázatok elkészítése, azok teljesítésének jelentése, ellenőrzések lefolytatása, támogatások előírásszerű felhasználása
a bizonylatok rendszerezése, archiválása
az adat bejelentési kötelezettség teljesítéséhez felsorolt hiteles dokumentumok, illetve azok másolatának a könyvelő részére történő átadása a módosulást követő 3 napon belül
a társaság jogi ügyeinek intézése.
a kiküldetési rendelvények kiállítása, és az ehhez kapcsolódó valutapénztár vezetése
tartozások, követelések egyeztetése az érintett felekkel, egyenlegközlők kiküldése vevők felé
leltárak felvétele, pénzügyi értékelése
természetbeni juttatások adómentességét igazoló dokumentáció elkészítése, cafeteria rendszer kialakítása, törvényi előírások betartása
a reprezentáció hitelt érdemlő igazolásainak kiállítása
a környezetvédelmi termékdíjak és kulturális járadék megállapításához tartozó analitikák, esetleges mentességek megszerzése, számlákon a kötelező adatszolgáltatás ellenőrzése. Ezen adathalmazok számlabeli hiányosságából eredő elektronikus bevallás hiánya a megrendelő felelőssége, és kára.
Az helyi önkormányzat által kivetett félévente fizetendő adók befizetési rendjét a megrendelőnek kell figyelnie, ezek jellemzően: gépjármű súlyadó, kommunális adó, ingatlan adó
egyéb, az 1.3 pontban nem szereplő adatszolgáltatások a NAV felé (ABEV) történő beadása, díjazásáról a felek alkalmanként külön állapodnak meg
A Megrendelő munka-, bér- és társadalombiztosítási ügyeire e szerződés mellékletét képező "Kiegészítés"- ben foglaltak az irányadóak.
2. A főkönyvi könyvelés és a kapcsolódó nyilvántartások vezetése
Szerződő felek megállapodnak abban, hogy:
2.1 A főkönyvi könyvelés számítógépen történik a Könyvelő saját, jog tiszta számítógépes programja szerint, ahol a Könyvelő saját, egységes számlarendjét alkalmazza.
2.2 A főkönyvi könyvelés alapját képezi a jelen szerződés mellé csatolt – a Megrendelő részéről jogosult döntéshozó által aláírt – minden, a könyveléssel kapcsolatos döntéseket, határidőket tartalmazó Számviteli Politika, Számlarend, Szabályzatok, amelyekben foglaltaktól a Könyvelő a bizonylatok feldolgozása során nem térhet el. A szabályzatok elkészítése a megrendelő feladata és felelőssége. Ha azok nem állnak rendelkezésre külön megállapodás és megrendelés és fizetés alapján kerülnek elkészítésre.
3. Az együttműködés menete
3.1 Az együttműködés megkezdésekor a Megrendelő a Könyvelő rendelkezésére bocsátja a cég alapításával, cégbírósági bejegyzésével, adóhatósági és társadalombiztosítási státuszával kapcsolatos iratokat betekintésre, valamint a könyvelés átvételéhez szükséges számviteli alapbizonylatokat. Az iratok tartalmában bekövetkezett változásokról a Megrendelő 3 napon belül értesíti a Könyvelőt.
3.2 Az adatfeldolgozás, a könyvelés teljes körűségét első lépésben a bizonylatok rendelkezésre bocsátásával kell biztosítani. A könyvelési anyagokat (bejövő számlák, kimenő számlák, bankkivonatok, pénztári bizonylatok, egyéb könyvelendő bizonylatok szerződések másolatait) a Megrendelő tárgyhónapot követő hónap 10-ig listás melléklettel, hiánymentesen eljuttatja könyvelőnek. A könyvelés bediktált adat alapján nem dolgozik, csak eredeti számlából.
3.3. A könyvelés fax, vagy e-mail üzenetben közli az esetlegesen hiányzó adatokat, hiányosságokat, illetve minden olyan kérést, észrevételt, melyet a törvényi előírások megkövetelnek. A nyitott vevő és szállító állományát egyeztetés végett rendszeresen átadjuk a megbízónak, melynek aláírt példányát a könyvelésre kell visszajuttatni.
3.4 A teljes körűség, a bizonylatok hiánytalanságának biztosítása a Megrendelő feladata. A határidőn túl leadott könyvelési anyagot tételes aláírással igazolt formában kell a könyvelésre leadni. A késett bizonylatok leadásából eredő elektronikus adóbevallás miatti mulasztási bírság a megbízót terheli. Ugyancsak a Megrendelő feladata, hogy ha a cég alapadataiban, vagy pedig a tagok bármilyen jogviszonyában változás áll be, azt a könyvelés felé haladéktalanul jelezze. Pl. anyasági ellátásban részesülő tagnak ezen jogviszonyának megszűnése, vagy az eddig fennálló 36 órát elérő munkaviszonyának megszűnése.
3.5 A Könyvelő csak és kizárólag az írásban és megfelelő bizonylattal dokumentált adatokat veszi figyelembe. Amennyiben a feldolgozásnál nem megfelelő, egyértelmű bizonylatokkal találkozik, köteles erre a Megrendelőt figyelmeztetni, javításra visszaadni.
3.6 .A lekönyvelt gazdasági eseményeket tartalmazó főkönyvi kivonata tárgyhó követő hónap végéig készül el.
3.7 Az aktuális (negyedéves, ill. havi) adójellegű kötelezettségek teljesítéséhez szükséges információt a Könyvelő a befizetési határidő előtt legalább 2 nappal korábban megadja a Megrendelőnek, ha az időben rendelkezésre bocsátotta az alapbizonylatokat.
3.8 A Könyvelő a beszámolót és az éves, illetve az évközi adóbevallásokat legkésőbb a leadási határidő előtt 3 munkanappal aláírásra kész állapotban, minden mellékletével együtt a Megrendelő rendelkezésére bocsátja.
3.9 Az okmányokat minden esetben a Megrendelő kijelölt képviselője írja alá, aki a törvényekben előírt határidőkről tudomással bír.
3.10 Az elektronikus bevallás miatt nem a törvényben előírt határidő az irányadó, hanem az azt megelőző nap. Ennek oka a bizonytalan fogadási oldal. Amennyiben ez hétvégére esik, akkor az utolsó előtti munkanap. A postán küldött anyagok lekönyveléséért a posta megbízhatatlansága miatt semmi-nemű felelősséget nem vállalunk.
3.11 A könyvelt bizonylatok visszakereshető módon való rendszerezése, lerakása a Könyvelő feladata. A Könyvelő a tárgyévi lerakott bizonylatokat legkésőbb a tárgyévi beszámoló elkészítéséig őrzi meg. Ezt követően a Megrendelő gondoskodik a bizonylatok elszállításáról és a törvényekben előírt bizonylat megőrzési kötelezettség is őt terheli.
3.12 A Könyvelő segítően közreműködik bármely pénzügyi - gazdasági szerv által elrendelt ellenőrzés esetén az egyeztetésnél, illetve a könyvvizsgálatnál.
3.13 A Könyvelő a Megrendelő részére, annak üzleti tevékenységével összefüggő adózási, gazdasági kérdésekben folyamatos tanácsadást biztosít. Ennek formája egyrészről a Könyvelő hivatalos munkaidején belül igénybe vett telefonon történő megbeszélés, előre egyeztetett időpontban személyes konzultáció, illetve írásban feltett kérdésekre adandó írásos válasz, állásfoglalás kérése a hatóságoktól.
3.14 A Könyvelő megtagadhatja a szerződésben foglaltak teljesítését a Ptk. 281§ (2) bekezdés alapján, a) a Megrendelő saját szolgáltatásával időközben késedelembe esik, amíg a késedelem tart, b) a Megrendelő vagyoni viszonyainak időközben jelentős megromlás folytán a viszont-szolgáltatás (fizetés) veszélyeztetve van, c) a Megrendelőnek-jelen szerződés 7.2 pontjának figyelembe vételével- a Könyvelővel szemben pénzügyi fedezethiány miatt kiegyenlítetlen tartozása áll fent. A fenti esetekben az elektronikus bevallások leadása tekintetében sincs kötelező ereje a megbízottnak. Az ebből eredő mulasztási bírság a megrendelőt terheli még abban az esetben is, ha azt a megbízottra terhelnék.
4. Kapcsolattartás
4.1. A Könyvelő a feldolgozásra átvett bizonylatokat, illetve a feldolgozott adatokat csak a Megrendelő – e szerződésben is rögzített – képviselőinek adja ki, a kapcsolatot velük tartja.
4.2. A képviselet változását illetően a Felek kötelesek egymást haladéktalanul, írásban informálni.
4.3 Harmadik személy felé a Könyvelőt a Megrendelő bárminemű adatai vonatkozásában titoktartási kötelezettség terheli, amennyiben jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik.
4.4 Ez alól a kötelezettség alól a Könyvelőt csak a Megrendelő egyidejű írásos rendelkezése, vagy bűnügyi nyomozóhatóság, bíróság Megrendelőre vonatkozó házkutatási parancsa, végzése, illetve a Pénzmosási tv. és kormányrendelet előírásainak betartása menti fel.
5. Felelősségi kérdések
5.1 A bizonylatok határidőn túli rendelkezésre bocsátásából eredő mindennemű késedelem a Megrendelő felelőssége, veszélye és kára. A 3. pontban foglaltak be nem tartásáért és az abból eredő károkért a könyvelőt a 2005 CLXIII tv. 2§ alapján felelősség nem terheli.
5.2 A Megrendelő által rendelkezésre bocsátott, alakilag megfelelő bizonylatok, okmányok tartalmáért, a mögöttük lévő gazdasági események valódiságáért a Könyvelő semminemű felelősséget nem vállal, a teljesítés-igazolás valódiságát nem vizsgálja, nem vizsgálhatja.
5.3 A könyvelés az által vezetett nyilvántartások egyezőségéért, a bevallások, beszámolók pontos, határidőre történő elkészítéséért a Könyvelő teljes felelősséget vállal.
5.4 A Könyvelő szakmai felelősségbiztosításán keresztül megtéríti azon károkat, amelyek bizonyítottan, kizárólagosan az ő hibájából, késedelméből származnak.
A Könyvelő nem felel azon károkért, amelyek abból adódtak, hogy a Megrendelő által közölt információk, adatok és bizonylatok nem a valóságnak és az előírásoknak megfelelőek, szerződések hiányában, annak ismerete nélkül kellett dönteni, vagy nem megfelelő időben kerültek a Könyvelőhöz. Utólag átadott szerződéseket kizárólag írásos átvétellel veszi át a könyvelés. A megrendelő felelős azért, hogy az általa megadott e-mail címen (kötelező), amely az alábbi:
….................................................................................................................
folyamatosan figyeli, naponta megnézi a könyveléstől érkezett üzeneteket, mert az ilyen módon rendszeresen küldött információk, felhívások, adatok figyelmen kívül hagyása vagy tudomásul nem vétele miatt keletkező károk a Megrendelőt terhelik.
5.6 A rendelkezésre bocsátott, okmányok, iratok, bizonylatok, szerződések, stb.., a vállalkozások tartozásaiért, azok jogi ,tartalmi, formai követelményeiért és valódi tartalmukért a Megbízó felel. A Megbízott a részére átadott okmányok, bizonylatok adatok helyességét csak kizárólag, számszaki és adózási szempontok szerint ellenőrzi, tartalmi ellenőrzéshez joga nincs.
5.7 A Megrendelő tudomással bír arról, hogy Könyvelőt a Pénzmosási törvény bizonyos jelentések megtételére kötelezi.
5.8 A könyvelő az éves beszámoló összeállításához „ Teljességi nyilatkozatot” kérhet a Megrendelőtől.
5.9 Hatóságoknál eseti meghatalmazások alapján részvételt biztosítunk, eredménykötelem nélkül.
5.10 A munkahelyi létszámjelentés, a 2.1 pontban meghatározott időpont lejártát követően érkezik irodánkba, az ebből eredő késedelmes, teljesítésből eredő bírság a megrendelőt terheli. Bemondás alapján bérszámfejtés és adóbevallás teljes körű felelőssége a megrendelőé.
6. Garanciák
6.1 A Könyvelő garantálja, hogy a kapott valós adatokból, információkból és bizonylatokból elkészített munkája megfelel a mindenkori törvényi előírásoknak, megfelelő alapot biztosít a további feldolgozáshoz.
6.2 A könyvelő garantálja, hogy rendelkezik azon engedélyekkel, illetve képesítéssel bíró munkatársakkal, amelyeket törvény előír .-.PM regisztráció, könyvvizsgálat.
7. Honorárium
7.1 A Megrendelő a szerződés 1.1. – 1.3 pontjainak teljesítéséért havi .....................- Forint (+ % ÁFA) / könyvelési tétel díjat fizet a Könyvelőnek a rendelkezésre bocsátott könyvelési számla ellenében, melynek teljesítése a könyvelendő hónap utolsó napja átutalásos fizetés esetén. Készpénzben történő fizetés esetén a készpénz átadás napja.
Az éves beszámoló és az évet lezáró adóbevallások elkészítésének a díja évente egy alkalommal, a beszámoló és adóbevallások elkészítésekor az aktuális évre vonatkozó díjak egy havi összege (+ ÁFA)
Az 1. ponton kívüli szolgáltatások díjazásáról a felek alkalmanként külön állapodnak meg.
7.2 A fent meghatározott díj késedelmes fizetése esetén a Könyvelő a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő késedelmi kamatot számíthatja a számla fizetési határidejének lejárta utáni 1.naptól
7.3 Egy havi díj megfizetésének elmaradása a Könyvelő részéről a szerződés felmondását vonhatja maga után, és mentesíti az elektronikus adóbevallás határidőre történő teljesítésétől, az ebből eredő károk a megbízót terhelik.
7.4 A fentiekben rögzített díjtételek …...........év december 31-ig érvényesek.
7.5 A díjtételek kérdésére szerződő felek visszatérnek
–tételszám, illetve a feladatok jelentős változása esetén (jelentős változás az, amit a felek bármelyike annak minősít),
–évforduló elteltével.
A következő évi díj megállapításánál minimum a hivatalosan közzétett inflációs ráta beépítésre kerül.
A hitelelbírálási eljáráshoz szükséges évközi külön mérlegek készítése nem tartozik az alap honorárium tartalmába. Ennek díjazása fix összeg, az előző évet lezáró mérleg készítés díjának 50%-a + ÁFA.
8. A szerződés hatálya
Ezen szerződés a Felek egybehangzó akaratával jött létre, mindkét oldali aláírást követően korlátlan ideig érvényes.
A Felek jelen szerződést három hónapos határidővel, kizárólag írásban tett nyilatkozattal bármely részről felmondhatják. A felmondás dátuma szerinti hónap a felmondási idő első hónapjának tekintendő.
Amennyiben 1 hónapon belül a társaság képviselője, alkalmazottja nem adja át könyvelésre az anyagot, és emiatt az elektronikus bevallás nullás adattartalommal megy el, az önellenőrzés mindennemű költsége, büntetése a megbízót terheli! Azonnali hatályú a felmondás, amennyiben a társaság továbbra sem teljesíti az adatszolgáltatást a könyvelőiroda felé, erről az iroda tájékoztatja az APEH bevallási főosztályát. Ez esetben az elektronikus bevallás minden felelőssége a Megbízóé.
A szerződés hatályát veszti- továbbá- a Megbízó mint a Társaság végelszámolási, illetve felszámolási eljárásának kezdő napjával. Ezen esetekben a Könyvelő köteles elkészíteni a tevékenység végi záró mérleget, azt a törvényi aláírásoknak megfelelő analitikával alátámasztva -a Megrendelő leltározási szabályinak fegyelembevételével- a végelszámolónak, illetve a felszámolónak átadni.
9. Záró rendelkezés
Jelen szerződést a Felek kizárólag írásban, fent jelzett képviselőik által aláírt formában módosíthatják, vagy egészíthetik ki.
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyve rendelkezései az irányadók.
A Felek kölcsönösen elfogadják az esetleges vitás kérdések tisztázására a Budapest Fővárosi Bíróságot.
Budapest, .....................................................................
…............................................ …............................................
MEGRENDELŐ KÖNYVELŐ
KIEGÉSZÍTÉS
A KÖNYVELŐI SZERZŐDÉSHEZ
Szerződés tárgya
A Megrendelő megbízza a Könyvelőt a fent megnevezett gazdasági társaság bérszámfejtési munkáival.
1. Bérszámfejtés tartalma
1.1 A havi bérfeladás, írásbeli, /fax, e-mail, személyesen átvett irat/ munkahelyi jelentés, /ledolgozott órák, túlmunka/ alapján a dolgozók bérének, levonásoknak, adóknak a megállapítása.
1.2 Bérszámfejtési összesítők, bérfizetési listák összeállítása.
1.3 Az újonnan belépők esetében a belépést megelőző napon, kizárólag munkaidőben, legfeljebb déli 12 óráig, a munkaügyi személyi adatlap átküldése alapján az elektronikus bevallást még aznap elkészítjük. Késedelmes munkáltatói jelentés alapján, csak a következő munkanapon van a bevallásra lehetőség. A munkáltató kötelezettsége a bejelentés
1.4 Az adók és bérjárulékok megállapítása (TB, Személyi jövedelemadó, Munkaadói járulék, Munkavállalói járulék stb.). Írásos tájékoztató megküldése a fizetendő adókról a könyvelő feladata. A banki átutalások végrehajtása a megrendelő felelőssége.
1.5 Egyéni nyilvántartólapok vezetése. Minden dolgozóról elektronikus kontroll adatszolgáltatás a törvényi határidők figyelembevételével a hatóságok felé.
1.6 Nem tartozik e szerződés hatálya alá a magánszemélyek adóbevallásának elkészítése. Azt külön megbízás és díjazás mellett lehet kérni előre tisztázott határidők alapján, de minimum 2 hónappal a beadási határidő előtt.
1.7 Magán nyugdíjpénztári havi jelentések elkészítése a bérszámfejtés feladata.
2. Az együttműködés menete
2.1 A Megrendelő havonta, legkésőbb a tárgyhót követő 2-ig elküldi a munkahelyi jelentést a Könyvelőnek, mely alapja a bérszámfejtésnek. Utólagosan feltárt betegállomány, szabadság a megrendelő veszélye és kára, mivel a munkahelyi jelentés alapján készül a havi elektronikus adat szolgáltatás, mely a könyvelő feladata.
2.2 A Megrendelő folyamatosan írásban tájékoztatja a Könyvelőt a munkaügyi változásokról, a bérszámfejtés előtt rendelkezésre bocsátja az előző munkáltatóktól származó igazolásokat. A munkáltató felelőssége az adószám és TAJ szám meglétének ellenőrzése, melyek az alkalmazás alapfeltételei.
2.3 A Könyvelő a tárgyhót követően, legkésőbb 10.-ig elkészíti az aktuális számfejtést, majd azt a Megrendelőnek írásos formában eljuttatja.
2.4 Betegállomány esetén a beteglap leadása nem von maga után automatikus ügyintézést, csak akkor, ha a munkáltató egyidejűleg a foglalkoztatói igazolást is aláírta, ezt követően 3 munkanapon belül leadásra kerül a EB pénztár felé.
2.5 Terhességi- gyermekágyi segély, GYES és GYED, egyéb anyasági ellátások, családi pótlék, valamint öregségi és kedvezményes nyugdíjak intézése nem tartozik a Könyvelő feladatai közé, csak a foglalkoztatói igazolások kitöltése ezek igényléséhez.
3. Honorárium
3.1 A bérszámfejtési munkák ellenértéke a könyvelési szerződés jelzett havi átalányban benne foglaltatik, az alapítók /bármilyen jogviszonyban/ és még 5 fő alkalmazott tekintetében. E feletti létszám esetén külön megállapodás hiányában 3500.Ft./fő/hónap kerül kiszámlázásra az átalányt meghaladó alkalmazottakra vonatkozóan.
3.2. Az éves,a munkáltatót terhelő bevallások ellenértéke a könyvelési szerződés úgynevezett 13. havi díjban benne foglaltatik.
3.3. Ez a szerződés nem tartalmazza a magánszemélyek saját jövedelemadó bevallásának elkészítését, mivel törvény szerint az nem a munkáltató kötelezettsége.
4. A kiegészítés hatálya
4.1 A
Felek megállapodnak abban, hogy jelen feltételekkel az első
teljesített hónap a
….......... év
......................... hó
4.2. Jelen kiegészítés a Könyvelési szerződés elválaszthatatlan része, az itt nem részletezett kérdésekben a Könyvelési szerződésben foglaltak az érvényesek.
Budapest, ...........................................................
…............................................ …............................................
MEGRENDELŐ KÖNYVELŐ